Logo van De Bouwmakelaar
Bedrijfspresentatie 

De Bouwmakelaar

Contactpersoon

De Bouwmakelaar

Aanvullingen

Afbeelding van Makelaars aangenaam verrast door De Bouwmakelaar
Makelaars aangenaam verrast door De Bouwmakelaar
Meer diensten voor kopers
Probleem opgelost

Makelaars in onroerend goed zaten tot voor kort met de handen in het haar als een aspirant koper plannen tot verbouwen wil realiseren en deze wil financieren met de hypotheek. Uiteraard wil de makelaar een compleet advies bieden aan de koper en voorkomen dat een financiering op het laatste moment wordt afgekeurd omdat toch blijkt dat de koper e.e.a. ...
Afbeelding van TIPS VOOR OPDRACHTGEVERS EN OPDRACHTNEMERS
TIPS VOOR OPDRACHTGEVERS EN OPDRACHTNEMERS
In veel projecten worden fouten gemaakt en vaak zijn dat steeds weer dezelfde fouten. In het navolgende wordt er een aantal van genoemd:
Begrijp elkaar: verdiep je van tevoren in elkaar, begrijp elkanders belangen en processen, besteed daar tijd aan.Zorg voor een heldere projectorganisatie van zowel vragers als aanbieders. Ieder moet weten wat zijn taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden zijnDe coördinatiefunctie moet ...
 
 
 

TIPS VOOR OPDRACHTGEVERS EN OPDRACHTNEMERS

In veel projecten worden fouten gemaakt en vaak zijn dat steeds weer dezelfde fouten. In het navolgende wordt er een aantal van genoemd:


door De Bouwmakelaar als aanvulling op de pagina van De Bouwmakelaar
 
  • Begrijp elkaar: verdiep je van tevoren in elkaar, begrijp elkanders belangen en processen, besteed daar tijd aan.
  • Zorg voor een heldere projectorganisatie van zowel vragers als aanbieders. Ieder moet weten wat zijn taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden zijn. De coördinatiefunctie moet helder omschreven zijn.
Er kunnen geen twee kapiteins op 1 schip zijn.
  • Voorkom samen meerwerk discussies. Zorg voor een heldere projectscope.
  • Wees dus terughoudend met het stellen van eisen (wees proportioneel); stel alleen die eisen die echt noodzakelijk zijn; ook als in een scherpe markt partijen alles voor je willen doen!
  • Werk aan goede verstandhouding en sfeer, zeker in langdurige projecten! Dat levert altijd meer op dan je erin steekt. Houd natuurlijk een formele maar eerst een informele ‘project-kick off’.
  • Werken aan goede sfeer is de taak van de opdrachtgever!
    • Leg afspraken schriftelijk vast.
    • Trek, bij mogelijke problemen, tijdig en schriftelijk aan de bel, geef consequenties aan.
    • Wees interactief met opdrachtnemers en blijf dat in alle fasen.

    Houd goede contacten op operationeel niveau, maar werk daar ook actief aan op “boardroom niveau”.
  • Geef goede en gedetailleerde feedback aan inschrijvers na een selectie.
  • In elke relatie komt wel eens ellende voor; zo ook in een bouwproces. Op zo’n moment moet je een goed contract als achtervang hebben.
  • .

     

    Adres

    AdresLakenblekerstraat 29
    1431GE Aalsmeer
     

    Locatie

    Links

    Deel deze pagina


    Voeg toe aan uw favorieten